Wynagrodzenie burmistrz Dzierzgonia w 2022 roku roku wyniosło 305 311,93 PLN (dane z oświadczenia majątkowego BIP gminy).
W 2023 253 499,40 PLN ( informacja z urzędu miasta). Postanowiliśmy sprawdzić jakie jeszcze pieniądze otrzymuje burmistrz w związku ze sprawowaniem swojej funkcji.
Zapytaliśmy o koszty podróży służbowych w latach 2019-2023 . Odpowiedź otrzymana z Urzędu Miejskiego w Dzierzgoniu:
Rok 2022 i 2023 były rekordowe, choć dalekie do roku 2014, (fragment z protokołu z sesji Rady Miejskiej pr_XI_2015Informacja rady nadzorczej RTI SA w Dzierzgoniu.)
Według informacji zawartych w protokole a pochodzących od RTI S.A w 2014 całkowity koszt delegacji wyniósł 36 000 PLN.
Roczne, minimalne wynagrodzenie w 2014 roku dla pracownika zatrudnionego na umowę o pracę wynosiło w tym roku 20 160 PLN.
Wracamy jednak do lat 2021-2023. Analizując otrzymane polecenia wyjazdów służbowych i rachunków podróży należy zwrócić uwagę na jeden istotny szczegół. W pozycji “środek transportu” pojawia się (najczęściej) określenie “samochód własny” ( np. na 46 poleceń 41 razy w 2023 roku )
Z lektury oświadczeń majątkowych od początku kadencji czyli od 2018 roku nie wynika, aby burmistrz była właścicielem jakiegokolwiek pojazdu ( zdjęcia na końcu materiału).
W 2023 roku burmistrz oprócz zwrotów z tytułu kosztów podróży w kwocie 8 853,31 PLN otrzymywała ryczałt samochodowy brutto na łączną kwotę 3 465,50 PLN. Łączny koszt podróży 12 318,81 PLN
Pytamy:
1. Jakim “samochodem własnym”, służbowo jeździ burmistrz skoro przez 5 lat nie wpisała żadnego w oświadczeniu majątkowym?
2. Dlaczego w gminie, która posiada samochód – również do celów podróży służbowych – ponosi się tak wysokie koszty delegacji burmistrz?
3. Jakie zadania realizuje zatrudniony kierowca poruszający się gminnym autem?
4. Czy radni z równym zapałem, co w poprzedniej kadencji interesowali się wyjazdami służbowymi burmistrz?
Wszystkie materiały pochodzą BIP Gminy Dzierzgoń, zapytań w drodze dostępu do informacji publicznej.
2018 rok:
2019 rok:
2020 rok:
2021 rok:
2022 rok: